Elvestrand hytteforening og Steinset Økteren hytteforening har sendt bekymringsbrev til kommunen om endring av fordelingsnøkkelen til løypekjøring i Borgemarka.Endringen innebærer at tildeling av midler gis etter antall hytter i området, i stedet som tidligere etter antall kilometer kjørte løyper. Dette betydde at kommunens bidrag ble redusert med over 50% for vårt område.

Hytteforeningen er bekymret for hva dette vil få å si for løypekjøringen i området, og argumenterer for at en slik fordelingsnøkkel slår meget ugunstig ut for et område som vårt, med relativt få hytter i forhold til løypenett.

Vårt engasjement i dette spørsmålet vil følges opp videre, blant annet gjennom Nore og Uvdal hytteforum.

Vedlegg: Brev til Nore og Uvdal kommune
Vedlegg: Kart hytteområdet Borgegrend løypelag